Kapitel 3 - "What dont kill you , make you stronger"

Previous:
jag sammy, rabih,kim och nick drar till en glass affär för ingen av oss var spc hungrig jag tar en ben jerry cockies and coco dom andra tar några andra vi sätter oss vid ett bord längst in till förnstret.nick- eyy min biologi börjar om en kvart pallar int gå ska ni gå? vi svarar nää ingen av oss pallar me per just nu vi äter klart våra glassar och drar till parken kim tänder en cigg och resten gör detsamma pallar int tända en ny så jag och kim delar nick-vem vill testa min nya moppe farsan köpte den presic till mej. jag hoppar upp och skriker JAAG! för jag älskar verkligen att åka moppe vi går till där han hade lagt sen moppe dom andra sitter kvar jag hoppar på och han sätter bakom och tar tag runt min midja. vi börjar köra och fyfan va härligt det är att köra i detta väder..



Det slutade med att nicklas/nick körde hem mig med sin moppe och när vi var framme vid mitt hus gick jag av snabbt för att sedan springa in  , jag kunde tänka mig morsan säga " du slutade klockan 4? och vad har du gjort sen dess? sålt marijuana eller? "
Jag vinkade hejdå till nick och gick in , ingen mamma syndes till
-"jag älskar dig också gud" sa jag för mig själv och började ta ut all snacks och drickor för att ha en mysig filmkväll för mig själv.
Precis när jag hade hämtat filt och sånt för att lägga mig på soffan ringer min mobil , Kimberly står det på displyn.
"Shingshililing" svarade jag med en glad röst
"Yoo , klä på dig för vi ska to tha cluuuub!"
"Ehm alltså jag vet inte riktigt , mamsen kan komma vilken sekund som helst" mummlade jag
"Vilken mam? har du inte hört?"
"Hört vad?!" sa jag direkt , jag orkade inte med flera dåliga överaskningar.
"Din mama gick på dejt med nån skarrig man och då menar jag Skarrig med stort S"
"Vah? ofta? ne , är du seriös?"
"Jag berättar allt på klubben jalla get ready nu för vi kommer och hämtar dig om en kvart"
"Alright.."
Och så la vi på.
Jag hade inte nån lust och leta efter kläder & smink etc. slängde bara över mig nån klänning och lite smink , tänkte mest på morsan , hon har inte ens sagt nåt till mig.
Efter nån minut tutade en bil därutanför så jag låste dörren och sprang ut till bilen.
Det var en kille på 18 ungefär som körde sen satt kimberly och hennes kusin jasse därbakom , dom såg riktigt fabulouse ut!
Kim hade på sig svart & gul leggigns och en kort hoodie som hon brukar ha när hon battlar i klubben och hennes kusin en liten söt turkos klänning.
Jag satte mig bredvid dom och dom både kramade mig när jag satte mig
"Club aint even handle us right nooow" sjöng kim med Flo ridas låt club cant handle me
Jasse sjöng också med lite men jag tittade ut genom fönstret och tänkte på hur det skulle vara ifall morsan visste att jag rökte & att jag brukar använda mig av fejk leg för att gå på klubbar ..
Hon skulle säkert skicka mig till sitt hemland sudan för att jag skulle bli 'en bra flicka' tänkte jag för mig själv.
Jag hann inte fundera på saken lite längre eftersom vi redan var framme vid klubben , det var proppat ikväll.
Vi stod utanför på kön och väntade ett tag som vanligt.
"Tänk att vi gått hit i 3 år nu" sa kim från ingenstans.
"Ja , helt obeskrivligt alltså" sa jag
Och sen började jag minnas första gången vi kom hit , vi var bara 13-14 år gamla , våra föräldrar trodde vi på pyjamas party hemma hos kimberly men vi hoppade från fönstret och på nåt sätt råkade hamna hit , 'föräldrarna känner deras barn bäst av alla'  Yeah my ass , min mamma vet inte ett piss om mig sa jag till mig själv.
Det tog ungefär 5 minuter innan det var vår tur att komma in , vi visade upp våra fejk legs som vanligt och kom in sen.
Klubben var redan turnt up , ushers gamla låt Yeah fyllde hela klubben och vi hann inte ens kolla runt innan vi såg oss själva mitt i dansgolvet , vi ägde ut klubben like we always do , i alla fall tills det var batte time.
Alla gjorde en stor ring mitt i den stora klubben och en blond tjej hoppade in direkt och visade sina sjukt bra Popping steg.
"Ähh sånt här tål jag bara inte" sa kim och tog av sig hoodien & hoppade in och bakstavligen Dansade asset av sig.
"Du är the queen of dancehall kim" skrek jag och jasse så att alla hörde
Kim kunde shaka på röven redan när hon var 8 ,
"det är så en äkta latina ska vara" brukar hon alltid säga.
Battlen pågick i 20 minuter tills den andra tjejen blev trött så kim tog hem segern och vi firade det med shots
"Skål till att vi är klubbens princessor" sa jasse och så skålade vi.
Vi satt och drack när Rihannas låt Take a bow kom in , jag började drunkna i mina tankar som jag gör när det kommer in sånna där låtar.
Den här gången tänkte jag på mig familj , min mamma som hade en så kallad ny pojkvän , min pappa som jag inte sett på 7 år.
Jag Undrade hur han hade det i usa egentligen och om man han nånsin tänkte på mig..
Jag kommer ihåg när dom skilde sig och varför , min morsa tror att jag var för liten  men jag kommer ihåg varenda liten detalj.
Min morsa ville att jag jag skulle bli muslim och min farsa som var kristen då , ville att jag skulle välja själv och så fortsatte deras bråk tills min pappa bestämmde sig för att flytta tillbaka till hans amrikanska liv.
Jag vet inte ens vad jag är nu men jag vet att gud finns och att han vaktar mig.
"Lezz goo , det börjar bli tråkigt fan" avbröt mig kim mitt i mina tankar
"Okey" sa jag och hängde på
Efter den där stunden har jag ingen aning om vart vi gick eller vad som hände.

Så , nu har jag skrivit mitt första kapitel! vad tycks? dålig eller bra? tyckte ni den va lite för kort? Uppskattar varenda liten komentar :-)
Hugs


Anonym

Den var bra !!

2011-04-27 | 20:00:49 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback