kapitel 1-from the begining



Jag vaknar av mammas knackning på dörren
- hjärtat du måste upp nu om du vill slippa att komma försent.
Jag mumlar fram ett okey.
Jag är så himla trött efter gårdagen men nu är det skola som gäller. jag reser mig upp från sängen & tar av mig kläderna som jag hade sovit med & tar på mig en handuk och sedan hoppar in i duschen.
När jag har borstat tänderna och är klar med dushen så kliver jag ut och går in i mitt rum,
jag går fram till garderoben och tar fram min blåa skjorta och ett vitt linne , hittar också ett par svarta leggins på marken som jag sedan tar på mig sen går jag fram till skrivbordet och tar fram all smink .
jag bestämmer att jag ska ha blå ögonskugga så att det matchar med skjortan lägger på lite fondation och läppglans.
sedan tar jag min väska och lägger min fysik bok som jag inte ens rört sen igår lägger ochså in en extra hoodie om det blir kallt sen letar jag rätt på min mobil som låg på sängen ser att kim har typ skickat 3 meddelanden och 1 missat samtal från mike läser upp meddelanderna från kim (bff) det enda hon har skrivit är glöm int att ta 45 bussen in till stan 3 gånger jag tar och går ner till mamma i köket det luktar gott mamma har stekt ägg och andra saker.

-godmorgon mamma det luktar verkligen jätte gott.
-godmorgon tey, ja jag har gjort rostad bröd och ägg med några andra delikatesser.
-kan jag få äggen.och kan du skicka juicen jamie.(min lillebror)
mamma ger mej en tallrik full med mat äter en liten del av det sen säger jag hejdå för bussen kommer typ om 5 min.
jag tar på mej skorna och springer ut när jag precis är framme vid busshållsplatsen ser jag bussen som kommer vilken tur att jag hann med den. jag kliver in och ser kim som sitter längst bak i bussen.
jag går fram till henne och satt mej på stolen bredvid.

kim-gud jag trodde att du skulle missa bussen såg dej springande från ditt hus.
-jaa men ser man på jag hann ,du har du gjort fysikläxan förresten.
-ja har du?
-nej skulle du kunna hjälpa mej ,sen efter franskan?
-aa gärna ,men du hur går det mellan dej och mike?
-det går bra jag tror inte att han tog det så bra efter the break up
-aa jag förstår han,han gillade ju verkligen dej.
-kan vi bara sluta prata om han byt samtalsämne.
-okey,vi måste av vi ee faktiskt framme i chista centrum nu.
-aa kom nu, vi skyndar oss fram när vi kliver av hör jag ett pling från mobilen sms från mike!

när vi har byt buss och åkt en stund är vi framme vid skolan som kryllar av folk i skolgården. vi kommer in i skolan och måste splitras för att kims skåp ligger långt ner i hallen och min runt hörnet.jag kollar på schemat och ser att jag har matte om typ 10 min jag springer till mitt skåp för att hämta mina saker och gissa vem man stötter på,Mike jag duckar och försöker unvika han men han tar tag i min hand och säger -hej vrf svarar du inte på mina sms?
-mhm jag vet inte min mobil har varit avstängd. jag försöker att inte att ta ögonkontakt med han men ser att han knappt sovit.-du jag vill verkligen inte att vi ska bli ovänner på grund av vad som hände i fredags .
-inte jag heller men jag måste verkligen på matte nu så skulle du kunna släppa min arm så vore det snällt.
-oj förlåt, a men ses sen,- aa vi ses
jag går in på matten. och dagen fortsätter okey, inget nytt som händer iallafall.

när vi har slutat tar jag och kim bussen till centrum.
vi går in på mcdonalds jag beställer två cheeseburgare och 2 cola.
vi sätter oss närmast fönstret,kim-har du hört att khalil och diggy kommer till plattan
-jaa omg vi måste dit dom ee ju fan fett snygga men behövs det några biljetter?
-nee det ee grattis entre fyfan va kul jag ska ställa mej först så att diggy ser mej
-nej omg jag ska fan se khalil han är så söt vi ska klä oss från top till tå.
-samma här,samtalet flyter på och till slut så drar vi, när vi precis skulle ut så knuffar en blond tjej till mej.
-ursäkta men det finns nåt som kallas oj förlåt!den blonda tjejen vänder sej om och säger
-tss och du är verkligen nån man ska be om uräkt till eller?
-ehm jaa va annars,-det kan du fan glömma. jag tar tag i hennes skjorta.-nu fan ber du om förlåtelse!
-men ta det lungt okey förlåt. jag släpper henne och hör henne mumla hon ee ju cp-störd!
jag och kim skrattar medans vi börjar gå mot bussen hemåt. jag lyssnar på fefe dubson-shuttering på vägen hem.

när jag väl har kommit hem så ser jag en lapp på kylen det är från mamma det står att hon ska vara sen idag på grund av jobbet jag går upp på mitt rum och byter om sätter på laptopen kollar på min facebook inget spc,sedan checkar jag in på khalils twitter han har twittrat-me and diggy going to sweden sounds fun!
åå fyfan va kul tänker jag ,kollar på klockan den är 19.33 tar fram mobilen och skickar iväg ett sms till kim om vad khalil skrev på sin twitter vi fortsatte att smsa sedan råkade jag somna på  soffan...

Va tycks? kommentera gärna






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback